ยินดีต้อนรับ
ท่านผู้มาเยือน
กรุณา
เข้าสู่ระบบ
หรือ
ลงทะเบียน
ส่งอีเมล์ยืนยันการใช้งาน?
หน้าแรก
ตู้หนังสือ
ค้นหา
ข่าว
: การแนบไฟล์ กรุณาใช้ชื่อไฟล์ภาษาอังกฤษเท่านั้นครับ
เรือนไทย
>
General Category
>
ประวัติศาสตร์ไทย
>
"พ่อชาย" ที่ชาโต้ฟงแตนโบล
หน้า:
1
[
2
]
พิมพ์
อ่าน: 11758
"พ่อชาย" ที่ชาโต้ฟงแตนโบล
SILA
หนุมาน
ตอบ: 6355
ความคิดเห็นที่ 15
เมื่อ 28 ต.ค. 10, 15:22
เล่าเรื่องรูป The Reception of the Siamese Ambassadors at Fontainebleau
โดย Karine Huguenaud
This painting was an official commission by the Ministère d'Etat
in commemoration of the reception of the ambassadors of the king of Siam,
Rama IV, by Napoleon III and the Empress Eugénie in the great Salle de Bal
in the Château de Fontainebleau, 27 June, 1861.
บันทึกการเข้า
SILA
หนุมาน
ตอบ: 6355
ความคิดเห็นที่ 16
เมื่อ 28 ต.ค. 10, 15:25
The event not only marked the re-establishment of diplomatic relations
(broken off since the 17th century) but also the signature of the treaty
between France and Siam, 15 August, 1856, which ensured peace between
the two countries, religious freedom for missionaries, and commercial dealings.
The embassy was received with great pomp at a ceremony which mirrored
the famous 1684 Siamese embassy to Louis XIV.
เสาที่มีภาพวาด frescoes ภาพเดียวกับในรูปของเฌอโครม
บันทึกการเข้า
SILA
หนุมาน
ตอบ: 6355
ความคิดเห็นที่ 17
เมื่อ 28 ต.ค. 10, 15:32
Gérôme took three years to finish this large painting,
which shows the unusual procession of the bowing ambassadors,
a long horizontal movement contrasting strongly with the verticality
of the members of the Imperial court.
The curious ceremonial is an asiatic tradition:
even though they enter in a line on all fours, the Siamese king's envoys
are not expressing submission to but rather respect for the sovereign.
The exoticism of the scene is reinforced by the sumptuous costumes,
the coloured silk robes, the pointed hats decorated with burnished gold,
the lavish gifts, the crown, palanquins, stepped parasols, and replicas of objects
belonging to the King of Siam and subsequently held in the Empress Eugénie's Chinese Museum.
บันทึกการเข้า
SILA
หนุมาน
ตอบ: 6355
ความคิดเห็นที่ 18
เมื่อ 28 ต.ค. 10, 15:46
On the dais transformed into a throne, Napoleon III, flanked by Eugénie
and the young Prince impérial, receives a chalice containing a letter from Rama IV.
Taking his inspiration directly from David's 'Sacre de Napoléon Ier',
Gérôme here painted a remarkable gallery of portraits, either taken from nature
or from photographs by Nadar.
Jacques-Louis David - Sacre de Napoleon 1er par le pape Pie VII.
บันทึกการเข้า
SILA
หนุมาน
ตอบ: 6355
ความคิดเห็นที่ 19
เมื่อ 28 ต.ค. 10, 15:49
80 personalities can be identified, including the Comte Walewski,
the Duc de Bassano, the Duc de Cambacérès and Mérimée.
The distant vantage point, required so as to be able to get the whole
of scene in the picture, makes it possible to reveal all the Renaissance splendour
of the Salle de Bal with its frescoes by Nicolo dell'Abate after Primaticcio.
The exactitude of the rendering gives a strong sense of reality.
Indeed Gérôme fixed with almost photographic accuracy this strange
encounter of East and West.
บันทึกการเข้า
SILA
หนุมาน
ตอบ: 6355
ความคิดเห็นที่ 20
เมื่อ 28 ต.ค. 10, 16:05
อ้างถึง
The embassy was received with great pomp at a ceremony which mirrored
the famous 1684 Siamese embassy to Louis XIV
Kosa Pan and Siamese envoys at Versailles, 1 September 1686.
บันทึกการเข้า
หน้า:
1
[
2
]
พิมพ์
กระโดดไป:
เลือกกระทู้:
-----------------------------
General Category
-----------------------------
=> ศิลปะวัฒนธรรม
=> ภาษาวรรณคดี
=> ระเบียงกวี
=> ชั้นเรียนวรรณกรรม
=> หน้าต่างโลก
=> ประวัติศาสตร์โลก
=> ประวัติศาสตร์ไทย
=> ทันกระแส
=> วิเสทนิยม
=> ห้องหนังสือ
=> ชมรมอนุรักษ์ภาพจิตรกรรมไทย
Powered by SMF 1.1.21
|
SMF © 2006, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
XHTML
|
CSS
|
Aero79
design by
Bloc
หน้านี้ถูกสร้างขึ้นภายในเวลา 0.026 วินาที กับ 19 คำสั่ง
Loading...